måndag 12 oktober 2009

Sprutdag 4, IVF 5

Vill börja med att tacka er som kommenterar och stöttar, det är så roligt att läsa vad ni skriver och det hjälper!

Snart dags för fjärde sprutan. Trots att jag anser mig ha rutin på att fixa och trixa och spruta in Menopur så gick det inte speciellt bra igår. Fixandet gick bra men inte sprutandet. Det gick jättetrögt, det gick liksom inte att trycka in det i magen, det var stopp. Tog hur lång tid som helst att sakta sakta trycka i sig allt, blev helt svettig på kuppen! Måste ha varit en massa luft i sprutan. Hoppas det går bättre ikväll.

Imorgon är det ju sprutdag 5 och då ska jag även börja med Orgalutran för att förhindra spontan ägglossning. På fredag är det dags för ultraljud och troligen blir det äggplockning nästa måndag eller tisdag. Det går verkligen undan det här. Trots att Orgalutran sprutan är hemsk för den svider och gör ont så föredrar jag helt klart den korta metoden.

Nu ska jag laga en kanna te och mysa i soffan!

3 kommentarer:

Sara sa...

Tack så jättemycket, jag säger som du, det är så himla kul att få kommentarer och stöttning. Den betyder så otroligt mycket, trots att det är människor som man inte känner IRL.

Jag håller tummarna för lyckad sprutning och ÄP. Någon gång måste ju lyckan för tusan vända!

KRAMAR i massor

Joanna sa...

Ja, låt oss hata orgalutranen!!! FY FAAAAN!
Pissespruta!

Tog min första för ett par timmar sen och nu känns det skönt att vi är på gång igen.

Kramar

Sara sa...

Jag har aldrig gjort korta metoden men jag skulle mycket väl kunna tänka mig att göra den. Så himla skönt att slippa sprayet. Orgalutran sprutan har jag inte heller provat så jag vet inte riktigt vad det är för nån...

Hoppas att det går bättre ikväll med Menopuret.