torsdag 29 oktober 2009

Ruvardag 5, IVF 5

Jag har inga nya symptom att tjata om, jag känner mig precis som igår.

Har upptäckt att mina så kallade symptom och mina känslor och tankar under ruvningen följer ett mönster som upprepas gång på gång. Först får jag svullna och jätteömma bröst, redan före insättningen. Precis efter insättningen är jag positiv och tänker att vi faktiskt har en seriös chans och att det nog är vår tur nu. Några dagar efter insättningen börjar ömheten i brösten avta lite även om de fortfarande är svullna och jag börjar blir nojig. Varför minskar ömheten, är det ett negativt tecken? Jag är plötsligt inte lika positiv längre. Efter ytterligare några dagar försvinner ömheten i brösten helt. Jag bli ännu mer nojig och börjar bli negativ och tänka att det nog inte har fungerat. Sedan efter ytterligare någon dag så kommer värken, den som känns precis som mensvärk och svullnaden i brösten börjar försvinna och då blir jag garanterat nojig och totalt negativ och tänker att det definitivt inte har fungearat och att vi aldrig kommer att lyckas få ett biologiskt barn. 1 - 2 dagar efter att mensvärken börjat brukar mensen komma och hela världen rasar samman känns det som.

Det här är mitt mönster, så har det varit under flera IVF'er i rad. Jag känner att mönstret börjar upprepa sig... tyvärr... Ska försöka fortsätta vara positivt. Det måste banne mig vara vår tur nu!

2 kommentarer:

Sara sa...

Tack så jättemycket, och ja, helt underbart är det!

Nu hoppas jag att du blir nästa person att plussa! Det ÄR er tur!

KRAM

Alice sa...

Tack Sara! Kram!