fredag 9 oktober 2009

Sprutdag 1, IVF 5

Så var den här - första sprutdagen i vår femte IVF-behandling. Det känns bätte idag. Var nog besatt av mensmonstret igår, satt inne och deppade iklädd morgonrock hela dagen! Satt i soffan större delen av dagen och tittade på gamla avsnitt av Greys Anatomy och grät så fort något ledsamt hände eller en bebis visades i bild. Hur patetiskt är inte det? Nåja, idag mår jag i alla fall bättre. Är inte glad men inte direkt ledsen heller, rätt neutral skulle man kunna säga. Idag gick jag ut på en rask promenad före frukost, fick massor av sol och friska vindar i ansiktet när jag gick längs havet, det mår man bra av! Sedan blev det lång frukost och tidningsläsning. Resten av dagen har jag ägnat åt att tvätta, vika tvätt, rensa i skafferiet och kylen och jag har varit iväg och handlat till kvällens middag. Jag har även hunnit med att titta på ytterligare ett par gamla avsnitt av Greys, utan att gråta.

Ikväll blir det mysmiddag med mannen och sedan tidigt i säng för jag jobbar i helgen och börjar tidigt. Just det, jag ska ju även ta första sprutan Menopur ikväll, det får jag inte glömma!

3 kommentarer:

Tingeling sa...

Visst känns det alltid lite speciellt, den där första sprutdagen..
Hoppas det är sista gången du upplever första sprutdagen! All lycka, kram!

Joanna sa...

Hur gick det med sprutdagen igår?

Jag fick för mig att jag ska sprutstarta idag men är osäker. Mensen kom igår, litegrann bara när jag var på toa, och inget mer under kvällen. Idag verkar den vara seg. Så jag vet inte. Kanske borde vänta en dag till för att vara säker.

Kram till dig!!!
Snart följs vi åt! :)

Alice sa...

Tack för lyckönskningarna Tingeling!

Joanna - det gick bra. Verkar som vi är synkade med våra behandlingar, ska bli spännande att följa dig. Önskar dig lycka till!