lördag 10 oktober 2009

Sprutdag 2, IVF 5

Det gick bra med första sprutan igår, har ju gjort det några gånger förr... ;-)
Nu känns det okej att vi är igång igen även om jag aldrig mer kommer att känna den där fantastiska hoppfulla och glada känslan som jag kände första och möjligen andra gången. Nu är det mer "det är inte helt omöjligt, det skulle kunna fungera den här gången men jag tror inte på det". Jag känner mig gammal, sliten och lite bitter i IVF-sammanhang. Jag har fått ärr i själen. Fan vad jag hatar att vara ofrivilligt barnlös! Snart dags för spruta nr 2, det är bara att kämpa på, vad kan man annars göra?

2 kommentarer:

Lila sa...

Jag förstår hatet i det barnlösa, det är så jä-la meningslöst.

Är det inte lite spännande ändå att köra på igen.....även ifall jag "bara" har gjort 4 IVF med två innestående så vet jag att ev. nästa två kommer vara lika mycket förväntan som de tidigare 4.

Men ändå så jäkla påfrestande.....

Styrkekramar till er!! //Lila

Sara sa...

Massa styrkekramar från mig!

Hoppet är det sista som överger människan vet du... skam den som ger sig osv.

Förstår att du är trött på den här karusellen, och kanske även vissa talespråk, men kämpa på, vi är många som hejar på dig/er!
KRAM Sara